شرح وظایف معاونین امور مالی
1-اجرای صحیح آیین نامه و دستورالعمل های مالی و معاملاتی در امور مالی.
2-بررسی و تایید کلیه پرداخت ها با توجه به مقررات و مجوزهای مربوطه.
3-نظارت بر نگهداری وجوه نقد و موجودی نزد بانک های دانشگاه و رفع به موقع مغایرات حساب های بانکی دانشگاه.
4-بررسی و تایید اعلامیه های واریز/برداشت صادره توسط بانک.
5-نظارت بر اقدامات لازم جهت وصول مطالبات دانشگاه از موسسات و اشخاص ثالث.
6-اتخاذ ترتیبات مقتضی جهت پرداخت به موقع تعهدات دانشگاه با هماهنگی مدیر امور مالی.
7-حصول اطمینان از نگهداری مناسب اوراق و اسناد مربوط به سرمایه گذاری ها، سهام، اسناد بهادار، اسناد تضمینی و نظایر آنها.
8-نظارت بر نگهداری مناسب اسناد، دفاتر رسمی، مدارک و پرونده های مالی.
9-بررسی و تایید اسناد حسابداری صادره.
10-نظارت بر ثبت بموقع حساب ها و همچنین نظارت بر کلیه امور مربوط به اصلاح حساب ها.
11-بررسی و تایید آن دسته از فرم هایی که در امور مالی تهیه و یا تکمیل می گردد.
12-همکاری با مدیر امور مالی جهت تهیه صورت پیش بینی های کوتاه مدت گردش وجوه نقد.
13-نظارت بر امور مربوط به بازنشستگان و مستمری بگیران.
14-هماهنگی با مراجع دولتی و عمومی در رابطه با مسائل بیمه و مالیات کارکنان، اشخاص ثالث و ...
15-همکاری و تشریک مساعی با مدیر امور مالی در جهت بهبود روش ها و سیستم های مالی در راستای اجرای حسابداری
16-هماهنگی با اشخاص و شرکت های طرف حساب جهت رفع مغایرات احتمالی حساب های فی مابین.
17- تهیه پیش نویس های لازم جهت مکاتبات با افراد و سازمان های مختلف در ارتباط با مسالئ مالی دانشگاه و پیگیری مستمر جهت حصول نتیجه.
18-پیشنهاد ایجاد، حذف یا تغییر در حساب های مالی به مدیر امور مالی
19-نظارت بر اجرای سیستم های مکانیزه مالی و همچنین راهبری سیستم مزبور.
20-همکاری در تهیه صورت های مالی ستاد و واحدهای تابعه.
21-نظارت بر بستن حساب های پایان سال.
22-نظارت مستمر بر نحوه عمل هر یک از کارکنان امور مالی و حصول اطمینان از صحت انجام امور بر اساس شرح وظایف هر یک از کارکنان و مطابقت امور محوله یا اصول صحیح حسابداری و انجام راهنمایی های لازم جهت نیل به اهداف مزبور.
23- پیشنهاد به منظور آموزش کارکنان تحت سرپرستی جهت بالا بردن سطح کارایی آنان.
24- بررسی مسائل و مشکلات ایجاد شده در ادارات تحت سرپرستی و اتخاذ ترتیبات لازم جهت رفع آنها با هماهنگی مدیر امور مالی.
25- پیگیری مسائل و مشکلات کاری کارکنان تحت نظارت و ارائه توضیحات و راهنمایی های مقتضی جهت رفع آنها.
26- ارائه پیشنهاد به مدیر امور مالی در خصوص تأمین نیروی انسانی مورد نیاز واحد مربوطه.
27-انجام سایر وظایف مرتبط محوله از جانب مدیر امور مالی و مقامات مجاز از طرف ایشان با توجه به نوع وظایف.
28- پیگیری اخذ مجوز امحاء اسناد مالی بیش از سنوات م قرر از مراجع ذیربط.
|