دکتر باقریفرد معاون آموزشی وزارت بهداشت روز شنبه ششم خرداد ماه سالجاری در جریان سفر خود به آذربایجانغربی، با اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه دیدار و گفتگو کرد.
معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اهمیت جایگاه نیروی انسانی در سیستم های اداری عنوان کرد: نخبگان مهمترین سرمایه نیروی انسانی هستند که باید ارج نهاده شوند.
معاون آموزشی وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه آموزش شاخص اصلی توسعه پایدار است، ابراز امیدواری کرد با انجام برخی از اقدامات اساسی در حوزه آموزشی، بتوانیم بر اساس اولویتهای کشورهای همسایه دورههای آموزشی ویژه پزشکان آنها برگزار کنیم.
دکتر باقریفرد در ادامه سخنان خود در جمع اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه با بیان اینکه شعار ما در آموزش این است که آموزش باید سیال و دینامیک باشد، ابراز کرد: در بخش آموزش طی سال جاری اقدامات خوبی صورت گرفته که از جمله آنها می توان به دستیاری کردن برخی رشتهها اشاره کرد.
وی گفت: امسال برای اولین بار در تاریخ وزارت بهداشت برای آزمون دستیاری تعداد ۴۳۰۰ نفر ظرفیت اعلام کردیم و در این آزمون ۴۰۰۰ نفر جذب شدند.
معاون آموزشی وزارت بهداشت با تاکید بر اهمیت بازنگری در حقوق و دستمزد دریافتی دستیاران، تاکید کرد: مشکلات را باید احصاء و در جهت حل آنها قدم برداریم، اگر برخی رشتهها اضافه شود توسعه دانشگاه را هم در پی دارد.
دکتر باقریفرد اظهار داشت: سال گذشته تعداد قابل توجهی افزایش ظرفیت دانشجو در دانشگاههای کشور به مرحله اجرا رسید که ارومیه هم جزو این دانشگاهها بود.
وی با بیان اینکه مشکلاتی در خصوص ناوگان آزمایشگاهی رشتههای علوم پایه بعلت کمبود بودجه وجود دارد که در حال پیگیری هستیم تا حل شود، گفت: در خصوص اقدامات عمرانی اگر پروژه بنای آموزشی باشد یک رونوشت هم به معاونت آموزشی وزارت ارسال شود تا پیگیری های لازم از سوی این معاونت هم صورت گیرد.
دکتر محمودلو معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی در این جلسه ضمن اشاره به قدمت و تاریخچه دانشگاه علوم پزشکی ارومیه به ارائه گزارش در حوزه آموزش علوم پزشکی در استان پرداخت و گفت: قریب به ۵ هزار دانشجو، ۱۲ دانشکده، ۴۵ رشته تحصیلات تکمیلی، ۶ مرکز آموزشی درمانی با ۱۷۰۰ تخت درمانی از جمله ظرفیتهای دانشگاه علوم پزشکی آذربایجانغربی است.
وی با اشاره به کل فارغ التحصیلان دانشگاه به تعداد ۱۸ هزار نفر از ابتدای تاسیس، ابراز داشت: در پردیس خودگردان نیز ۱۰۰۰ نفر و در بخش بین المللی ۲۸۸ نفر دانشجو در حال تحصیل هستند.
دکتر محمودلو با بیان برخی از مهمترین چالشها و مشکلات آموزشی دانشگاه علوم پزشکی استان، گفت: محرومیت استان، دوری پردیس دانشگاه از شهر، کم بودن فضای دانشکده داروسازی، مشترک بودن دانشکده بهداشت و پیراپزشکی، محروم بودن دانشگاه از ساختمان کلاسها، کوچک بودن مرکز آزمون، کمبود تعداد هیات علمی و عدم گسترش تحصیلات تکمیلی از جمله مهمترین چالشها و مشکلات این دانشگاه است.